Een verdomd goed jaar

"Zo, nog een paar uur en het zit er weer op."
"Het was wel een goed jaar, vind je niet?"
"Zeker, al heb ik met Triplicate niet zo veel."
"Niet?"
"Eén keer gedraaid, daarna niet meer. Da's gewoon niet mijn ding."
"Ik vind 'm wel aardig."
"Dus jij luistert wel regelmatig naar Triplicate?"
"Nee, dat niet... Toch vind ik 'm wel aardig. Het komt er gewoon niet van."
"Trouble No More was natuurlijk de klapper van 't jaar."
"En dan hoef je niet eens in de Here te zijn om dat te waarderen."
"Werkelijk schitterend."
"'Making A Liar Out Of Me' en dat duet op de dvd..."
"Al die versies van 'Slow Train'. Ik weet nog steeds niet welke ik het beste vind."
"En 'Caribbean Wind' natuurlijk..."
"Dat '81-concert..."
"Geweldig gewoon..."
"..."
"O, en dan hadden we natuurlijk nog de concerten in Amsterdam in april."
"God, die was ik al weer bijna vergeten."
"Beste concerten ooit?"
"Nee, nou overdrijf je, maar zeker wel goed."
"Het was een verdomd goed jaar."
"De Nobel speech kregen we ook nog."
"Mooi speech."
"In boekvorm. Heb jij 'm ook gekocht?"
"'Tuurlijk, wat dacht jij?"
"En zoveel meer boeken, zoals die Nederlandse vertaling van Tarantula en dat boek van Clinton Heylin dat bij Trouble No More hoort."
"Er zijn toch wel meer boeken verschenen?"
"Natuurlijk, maar ik weet 't zo even niet meer."
"Het boek  van Jochen, uiteraard..."
"O ja, die was ik even vergeten."
"O! Uhm... De tentoonstelling in De Fundatie!"
"Ik ben twee keer geweest, jij?"
"Eén keer maar."
"De dag na de opening en later nog een keer, tegen het eind..."
"Ik was niet zo heel erg..."
"Ge-wèl-dig vond ik die doeken."
"Echt?"
"Jaaa! Fantastisch gewoon!"
"Oh..."
"Jij niet?"
"Ach, ik vond 't wel aardig, maar meer ook niet."
"Dat meen je niet."
"Nou, uhm... Ja, dus wel..."
"Oh, oké."
"Hoe dan ook, Trouble No More is toch wel de klapper van 't jaar, toch?"
"Absoluut... Zet nog eens een 'Slow Train' of een 'Gotta Serve Somebody' op. Kan nog mooi even om het jaar af te sluiten."
"Of die 'Every Grain Of Sand'!"
"Doe dat maar..."
"Mooi, hè?"
"Ja..."
"..."
"Nou hoop ik wel dat Dylan volgend jaar met wat anders komt dan weer een album vol Sinatra-songs."
"Anders ik wel."
"Maar het was wel een goed jaar."
"Erg goed."



Geen opmerkingen: