Dylan kort #1270

Trouble No More in Mania (blz. 25), zie hier. [met dank aan Hilda voor de link en de foto van de etalage van Concerto, Amsterdam bij dit bericht]
Nog een recensie van Trouble No More, zie hier.
RTL Nieuws van gisterochtend (23 november) had een item over een veiling van pop-memorabilia. (zie hier vanaf 7:55) Een van de te veilen items is de door Bob Dylan met de hand geschreven tekst van "Like A Rolling Stone". Die handgeschreven tekst is goed te zien. Daarnaast bevat het item een fragment van Bob Dylan die "Like A Rolling Stone" speelt (1966). Dit fragment komt uit No Direction Home. De te veilen tekst is geschreven op briefpapier van The Dorchester aan Park Lane te Londen. Het vreemde is dat deze tekst door Bob Dylan in 2010 is geschreven. Waarom schreef Bob Dylan in 2010 de tekst van "Like A Rolling Stone" op? [met dank aan Rob]
NOS Journaal van afgelopen maandag bevat een item over een onlangs opgedoken foto van Billy the Kid (zie hier vanaf 22:24) In dit item is een fragment uit de film Pat Garrett & Billy the Kid te zien. In dit fragment is Bob Dylans "Knockin' On Heaven's Door" te horen, maar Billy the Kid is in deze scène in geen velden of wegen te bekennen... Oeps.
Gisteren was in het Betty Asfalt Theater "Dylan ontmaskerd" met onder andere Ernst Jansz en J.P. den Tex te zien en horen. Zie hier. Is iemand geweest en zo ja, hoe was 't? [met dank aan Alja]
"de man achter Judas Dylan", een recensie van het boek Testimony van Robbie Robertson, zie hier.

Setlist 20 november: Setlist New York: Things Have Changed / It Ain't Me, Babe / Highway 61 Revisited / Why Try To Change Me Now / Summer Days / Melancholy Mood / Honest With Me / Tryin' To Get To Heaven / Once Upon A Time/ Pay In Blood / Tangled Up In Blue / Soon After Midnight / Early Roman Kings / Full Moon And Empty Arms / Desolation Row / Thunder On The Mountain / Autumn Leaves / Love Sick // [encores] // Blowin' In The Wind / Ballad Of A Thin Man
Setlist 21 november: Setlist New York: Things Have Changed / It Ain't Me, Babe / Highway 61 Revisited / Why Try To Change Me Now / Summer Days / Melancholy Mood / Honest With Me / Tryin' To Get To Heaven / Once Upon A Time/ Pay In Blood / Tangled Up In Blue / Soon After Midnight / Early Roman Kings / Full Moon And Empty Arms / Desolation Row / Thunder On The Mountain / Autumn Leaves / Love Sick // [encores] // Blowin' In The Wind / Ballad Of A Thin Man
setlist 22 november: Setlist New York: Things Have Changed / It Ain't Me, Babe / Highway 61 Revisited / Why Try To Change Me Now / Summer Days / Melancholy Mood / Honest With Me / Tryin' To Get To Heaven / Once Upon A Time/ Pay In Blood / Tangled Up In Blue / Soon After Midnight / Early Roman Kings / Full Moon And Empty Arms / Desolation Row / Thunder On The Mountain / Autumn Leaves / Love Sick // [encores] // Blowin' In The Wind / Ballad Of A Thin Man

Geen opmerkingen: