Dylan kort #1158

De afbeelding bij dit bericht is van de schitterende hoes van de ep "Melancholy Mood" die op Record Store Day zal verschijnen (vanmiddag al wel op de RSD releaselijst in Amerika, maar niet op de Nederlandse lijst...)
Berichten over de aanstaande release van Fallen Angels staan hier, hier, hier.
Dylans "If Not For You" wordt - net als eerder onder andere "Forever Young" en "Blowin' In The Wind" - omgetoverd tot prentenboek voor de allerjongste Dylanliefhebbers. De tekeningen van dit prentenboek zijn van David Walker. Het prentenboek If Not For You verschijnt op 5 mei.
Wilde gedachte: Het zal geen toeval zijn dat Bob Dylan te zien is in Mavis!, de recent in roulatie gegane documentaire over Mavis Staples, aan de ene kant en het feit dat Bob Dylan in de zomer met Mavis Staples door Amerika reist om een serie concerten te geven aan de andere kant. Wanneer komt de documentaire Mavis! in Nederland op dvd uit? (Ik wacht er op.)
Nick Cave: In augustus schreef ik hier: "Genoeg voeding ook weer ontvangen van lezers, volgers, vrienden en andere mensen die mijn mailadres gebruiken. Zo weet ik met dank aan Alja en Jochen dat Nick Cave kotszakjes vol schreef tijdens het vele reizen met vliegtuigen en dat die teksten nu verzameld zijn, de verzamelde kotszakjes zal ik maar zeggen. En soms schreef Cave over Bob Dylan op een kotszakje, zoals over zijn ontmoeting met Dylan op Glastonbury in 1998. Dat boek wil ik. Verschijnt begin volgende maand."
De uitgave van het boek van Nick Cave werd echter kort nadat ik bovenstaand bericht plaatste uitgesteld. The Sick Bag Song is nu wel verschenen, het ligt nu naast mij.

Geen opmerkingen: