Dylan kort #1116

Setlist 19 oktober: Things Have Changed / She Belongs To Me / Beyond Here Lies Nothin’ / What’ll I Do / Duquesne Whistle / Melancholy Mood / Pay In Blood / I’m A Fool To Want You / Tangled Up In Blue // [intermission] // High Water (For Charley Patton) / The Night We Called It A Day / Early Roman Kings / Why Try To Change Me Now / Spirit On The Water / Scarlet Town / All Or Nothing At All / Long And Wasted Years / Autumn Leaves // [encores] // Blowin’ In The Wind / Love Sick
De Wereld Draait Door: In de uitzending van vandaag is Frank Boeijen te gast. Hij heeft een nummer over Bob Dylan geschreven en mag dat zingen. Maar voor hij zingt dient hij nog even aan tafel aan te schuiven. Praten over Dylan. Er wordt veel gezegd in die paar minuten. Slechts twee zaken snijden hout: Bob Dylan mag je vergelijken met Pablo Picasso (een gedachte die eerder al door Leonard Cohen uitgesproken is) en - ik parafraseer - alleen met mensen die (diep) in de muziek van Bob Dylan gedoken zijn moet men praten over Bob Dylan. De uitzending is ongetwijfeld terug te zien ergens op internet, voor iedereen die het gemist heeft. [met dank aan Peter voor de tip]
Wie helpt: onderstaande e-mail ontving ik gisteren, ik moet Arjen het antwoord schuldig blijven. Wie weet het wel?

Hi Tom,

Gekweld door een prangende vraag kwam ik al googlend kwam ik op jouw website terecht. Mijn vraag is nog steeds niet beantwoord maar gezien de inhoud van je site sluit ik niet uit dat jij het antwoord weet.

Een paar maanden geleden heb ik op de tv het staartje van een Nederlandse speelfilm gezien waar tijdens de aftiteling "A Hard Rain's A-Gonna Fall" ten gehore werd gebracht in een prachtige uitvoering (ik dacht door de vrouwelijke hoofdrolspeler van die film). 

Helaas ben ik de naam van die film en actrice vergeten maar ik weet nog wel dat het een fantastische uitvoering was/is. 

Kortom als jij me verder kunt helpen met een naam ben ik je zeer dankbaar.

Met vriendelijke groeten,

Arjen

Mocht je de naam weten van de "A Hard Rain's A-Gonna Fall" zingende dame, laat dan een reactie achter bij dit bericht of stuur mij een e-mail. Bij voorbaat dank.

Binnenkort op deze site: Een nieuwe beschouwing geschreven door Jochen, dit keer over "Every Grain Of Sand".

1 opmerking:

Jochen zei

Doesn't ring a bell. De bekendste vrouwelijke vertolkers zijn Joan Baez en Edie Brickell, mijn favoriet is Ann Wilson (ft Shawn Colvin And Rufus Wainwright) - maar die zijn geen van allen in een Nederlandse film gebruikt, bij mijn weten.