50 jaar...


2 opmerkingen:

hans altena zei

16 juni is ook Bloomsday, de dag waarop het beroemde Ulysses van James Joyce zich afspeelt, een schrijver waarmee Dylan wel een connectie heeft en die voor mij net zo de deuren van mijn geest verder open schopte als Bob... dat soort grappige coïncidenties bezit soms een diepere laag waarvoor ik erg gevoelig ben, en in dit geval haast iets magisch... magisch is in ieder geval deze single... hoewel The Times samen met Subterranean Homesick Blues mijn eerste kennismaking was met Dylan en dus een heel speciaal plekje heeft als single, net als The Times als elpee (mijn eerste liefde), is er geen vergelijk met Like a Rolling Stone als muzikale ervaring, zo revolutionair en mooi tegelijk... misschien dat alleen It's all right Ma (I'm only Bleeding) de vergelijking doorstaat, hoewel minder spectaculair in begeleiding lijkt dat lied uit het diepste van de aarde op te stijgen, zoals Like a Rolling Stone als een bliksem uit de hemel komt...

Cas zei

Prachtige foto. De Enige Echte.