Wie is die dame toch?

De twee vragen die de Dylan-wereld bezig lijken te houden sinds de release van Shadows In The Night zijn:
1. Welke single heeft Bob Dylan in zijn hand?
2. Wie is die gemaskerde dame?
Het antwoord op die eerste vraag is, aldus de website Searching For A Gem, de single "Get Rhythm" / "I Walk The Line" van Johnny Cash (zie hier). Het gaat dan niet om de originele single, maar om een heruitgave van deze single door Third Man Records uit mei 2013. (Wilde gedachte: zou deze foto gemaakt zijn tijdens Dylans verjaardagsfeestje op 24 mei 2013, drie dagen nadat deze single werd uitgebracht door Third Man Records? Zou deze single het verjaardagscadeau van de gemaskerde dame voor Dylan zijn geweest?)
Goed, de eerste vraag is beantwoord. We weten welke single Bob Dylan in zijn handen heeft. Maar welke gemaskerde dame zit er naast Dylan?
Voor het antwoord op die vraag is het belangrijk om te weten dat Third Man Records het platenlabel van Jack White is. Ik ben er namelijk van overtuigd dat de dame op de foto naast Bob Dylan niemand minder is dan Meg White, de dame die samen met Jack White lid was van de band The White Stripes. Kijk naar foto's van Meg White (zie onder andere hier en hier) en vergelijk deze met de gemaskerde dame op Shadows In The Night. Ik zie vooral overeenkomsten tussen Meg White en gemaskerde dame. Is het zeker dat de gemaskerde dame Meg White is? Nee, dat is het zeker niet, maar het zal mij wel verbazen wanneer zou blijken dat ze het niet is.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Zijn Meg en Jack dan nog bij elkaar?
Frans

hans altena zei

Nee Frans, niet meer bij elkaar, maar geen vijanden volgens Jack (al gescheiden toen ze nog samen in hun band zaten)... Verder, op grond van Toms verhaal en the cleavage zou ik zeggen dat het Meg is... Geniet trouwens nog steeds zeer van het album, al had het wat rauwer gemogen van me, het zet de Sinatra sfeer overtuigend op een Dylan manier neer... Voor wie Sinatra een brug te ver is zal Shadows blijven teleurstellen denk ik.

Anoniem zei

Okay, bedankt voor het antwoord. Erg overtuigend vind ik de theorie niet, om eerlijk te zijn. Maar goed, ik laat Shadows inmiddels ook op me inwerken en na een paar keer luisteren is het toch wel een mooie sfeervolle plaat.
F

Herrman zei

Grappig, het kan niet anders dan Meg zijn. Dank voor de oplossing van dit mysterie!