Tring (Heb je 'm al?)

'Met mij. Heb je 'm al?'
'Nee. Ik word helemaal gek van het wachten. Ik loop mijn nagelriemen op te vreten en heb al twintig keer de voordeur opengetrokken om te kijken of de postbode al in aantocht is. Ik word gek van 't wachten.'
'Ik heb 'm. Kwartiertje geleden. Het is werkelijk schitterend. Wacht, ik zal je even wat laten horen.'
[telefoon wordt voor de luidsprekers van de stereo-installatie gehouden]
'Dat is... wacht even... uhm... Ik moest 't even nakijken. Dat was "Annie's going to sing her song". Mooi hè?'
'Ja... Wat ik er van hoorde... Ja.'
'O man, je weet niet wat je hoort! Ik luister nu, nou wat is het, een kwartiertje en ik ben helemaal om. Het is echt niet te geloven, zo mooi.'
'En het boekwerk?'
'Ja, schitterend natuurlijk. Mooie foto's man. De liner-notes heb ik nog niet gelezen, ik heb 'm dan ook nog maar een kwartiertje, weet je. Maar werkelijk schitterend. Wacht even, ik laat je 't volgende nummer ook even horen. Ik houd de telefoon weer even bij de luidsprekers, oké?'
'Ja, is goed. Doe maar.'
'Oké, komt 'ie.'
(...)
'En dit was?'
'"Time passes slowly", dat hoor je toch wel!'
'Ja... Sorry. Door de telefoon hoor je het niet zo DE BEL!'
'Hallo? ... ben je er nog?'
(...)
'Ben ik weer.'
'Waar was je nou?'
'De bel ging.'
'En? Heb je 'm?'
'Nee. Collecte.'
'Kom anders hier. Dan kun je luisteren.'
'Nee. Ik moet wachten op de postbode.'
'Is Ans er niet om 't aan te pakken?'
'Nee. Die is weg.'
'Weg?'
'Gevlucht. Ze kon er niet meer tegen.'
'Waar tegen?'
'Tegen mijn geijsbeer.'
'Ze komt toch wel terug hè?'
'Ja natuurlijk, wat denk jij dan. Ik zou haar bellen als 't er is. Dan komt ze weer thuis.'
'Het is misschien niet aardig, maar mag ik je een tip geven?'
'Nou?'
'Bel niet gelijk als 't er is. Ga eerst even luisteren.'
'(...)'
'Komt ze toch nooit achter. Heb jij al even rustig...'
'Wacht! Ik zie door het raam iemand in een oranje jas... Ik denk... Jaha! Hij komt deze kant op. Ik moet open doen, ik moet gaan. Spreek je.'
'Ja, en geni...'
tuut tuut tuut

8 opmerkingen:

hans zei

Ja lekker, strooi nog wat zout in de mini-wond Tom...
De box besteld bij amazon.de voor €65,-. Maar ik woon op een eilandje en de post wordt afgegeven bij de veerman (die ook voor ons mag tekenen). Track and trace meldt dat het pakketje zaterdagmorgen jl TEVERGEEFS is aangeboden. De veerman was er blijkbaar even niet. Nu wordt het pakket maandag opnieuw aangeboden op de veerhaven, maar dan heeft onze veerman zijn vrije dag (en gaat hij vast de hort op). Brand is erger, maar ik ben die korte i-tunes stukjes nu wel beu

hans altena zei

aaaaaaarrrrrrggggghhhhhh

tom zei

Sorry Hans... Bel me anders, dan laat ik je wat horen door de telefoon....

Nog even volhouden. Hij is er bijna.
(Ik zal dinsdag aan je denken)

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
hans altena zei

pirate bay besteelt hardwerkende muzikanten, sorry...

tom zei

Een paar jaar geleden las ik ergens, waar weet ik niet meer, dat de (voormalige) leden van The Grateful Dead het prima vinden (en zelfs aanmoedigden) dat concerten van de band worden opgenomen en verspreid. Daarbij moet wel worden aangetekend dat dit - aldus de leden van The Grateful Dead - niet geldt voor muziek die officieel is uitgebracht.
Ik kan me wel in deze stelregel vinden. Dat is voor mij de voornaamste reden geweest om een reactie met daarin een link naar een torrent waar officieel uitgebrachte muziek gedownload kan worden te verwijderen.

Tom

hans zei

De veerman gaf m vanavond (toch de postman niet gemist) en dan valt het dus weer een paar uur mee Tom. (verwachtingsmanagement). Ook nog mij enige vrije avond, dus... van begin tot eind. En ik ben er stil van. Magistraal, wat kan Bob zingen!

tom zei

Goed om te lezen dat je 'm hebt en er zo van geniet, Hans.
Heerlijke plaat.