een gelukje en het nieuwtje

Een gelukje: Gisteren trof ik in de kringloopwinkel een aardige stapel oude afleveringen van Uncut, Q en Mojo. Voor het zachte prijsje van 25 cent per stuk, heb ik de hele stapel (12 stuks) meegenomen. Thuis zou ik wel zien of Dylan in de tijdschriften voorkomt.
Na een uurtje bladeren had ik een flinke stapel uitgescheurde bladzijden (40+). In alle twaalf de tijdschriften stond Dylan. Soms een paar regels, soms een advertentie of een recensie. Genoeg om mijn dag goed te maken.
Een opmerkelijk stukje wil ik er uit pikken. Het gaat om slechts een paar regels uit een groter artikel over John Hiatt (Uncut 103, dec. 2005). In een kort stukje over andere artiesten die nummers van John Hiatt op de plaat hebben gezet, staat - naast een fotootje van Dylan - het volgende: 'Dylan sang Hiatt on the soundtrack of Walter Hill's Streets Of Fire movie. Great tune, daft movie.'
Streets of fire is inderdaad een film van Walter Hill, maar dat is niet de film waar in Dylans versie van 'The Usual' te horen is. Dat is uiteraard de film Hearts of fire van regisseur Richard Marquand.
Gewoon voor de lol hieronder nog een advertentie voor de uitgave op dvd van de fantastische film Festival.


Conclusie: het loont de moeite om oude afleveringen van muziektijdschriften in kringloopwinkels te kopen. De kans is groot dat je Dylan tegenkomt.
 
Het nieuwtje: Op 30 en 31 oktober zal de band Texas Radio uit Goor de muzikale omlijsting verzorgen tijdens de afterparty na Dylans concerten in de Heineken Music Hal. Er zullen maar weinig bandjes uit Goor en omstreken zijn die kunnen zeggen dat ze Bob Dylan in hun voorprogramma hebben gehad. [met dank aan Yvon voor de tip]

Geen opmerkingen: