Dylan kort #1034 (The Bootleg Series vol. 10 en concert 15 juli)

The Bootleg Series vol. 10 - Another Self Portrait (1969 - 1971): Gisteravond, ergens tussen tien en elf (ik weet niet meer precies hoe laat), dook er een filmpje over The Bootleg Series vol. 10 - Another Self Portrait (1969 - 1971) op op het internet (zie het bericht hieronder). Ik weet niet hoe het jou is vergaan, maar ik heb dat filmpje inmiddels een aantal malen bekeken. In dit filmpje komen fragmenten van een stuk of zeven nummers voorbij en die fragmenten zijn schitterend. Of, om in de woorden van Simon - als reactie op dit filmpje - te spreken, 'Dit gaat me heel gelukkig maken.'
Vanmiddag rond 15:00 uur meer nieuws over The Bootleg Series vol. 10 - Another Self Portrait (1969 - 1971) op Bob Dylan in (het) Nederland(s).
(Is het jou ook opgevallen dat in het filmpje, achter Al Kooper op een tafeltje The Bootleg Series vol. 10 - Another Self Portrait (1969 - 1971) al staat?)

Concert 15 juli: Wel, wel, wel. De AmerikanaramA-tour zit vol verrassingen. Tijdens Dylans concert in Toronto, gisteravond, bleek Charlie Sexton te vervangen zijn door Colin Linden. Het lijkt er op dat Sexton slechts tijdelijk terug was in Dylans tourband tot er een vervanger voor Duke Robillard gevonden was.
Niet alleen stond er gisteravond een nieuwe gitarist op het podium, ook verraste Bob Dylan het publiek wederom met een cover: 'Twelve gates to the city', een nummer dat ik ken in de uitvoering van Dave van Ronk. Tijdens 'Twelve gates to the city' werd Dylan bijgestaan door Jim James van My Morning Jacket en Jeff Tweedy van Wilco.

Geen opmerkingen: