Tempest - door Bonne

Onderstaande e-mail ontving ik vandaag van Bonne. Het is zijn verhaal over Tempest, waarvoor dank.

Hallo Tom

Terug van de vac. eerst je blog maar gelezen vanaf 4 weken terug tot 16-09-2012 de rest lees ik zondag morgen wel, nu merk je goed hoeveel je schrijf over Bob Dylan.
Je deed een oproep om de nw. lp te beschrijven en over een jaar weer,dus ga ik een poging doen.
U kreeg hem op vrijdag binnen, ik een week later op dinsdag van Tracy (ISIS magazine).
Wat een mooie hoes (jammer geen klaphoes) ook de verzorging van de binnenhoezen geweldig.
Wat ik ook mooi vond: de labels op de lp's, jammer, ze hadden het kleine inlegvel iets kleiner moeten maken, kon ie mooi in een cd doosje.
Vlug naar boven lp op de draaitafel en hopelijk genieten. SUPER wat goed zeg.
De muziek op mijn mp3-speler gezet en naar buiten, (moet met de hond te wandelen). Het regent zacht, regenpak aan hond mee. 2 km lopen dan ben ik buiten het dorp, mooi tussen de weilanden, bij een klein riviertje staat een bank ik gaan zitten en laat de hond los en zet de muziek aan (regent nog steeds motregen ) nu is het pas echt genieten!!!!!!

Duquesne whistle.....    prachtig begin wat een muziek.  Nu is mijn Engels niet super Tom, maar ik snap het wel, dit is een nummer wat  lang door je hoofd zweeft.
Soon after midnight...... dit is Dylan  ten voeten uit, prachtige liefdes song.
Narrow way...... zalig swingende rock Dylan op zijn best en wat is de weg lang.
Long and wasted years..... hier bij kan ik wel janken/huilen wat  mooi (wou zo wel weer jong zijn) een dikke tien.
Pay in blood....... dit nummer ligt mij niet zo weet niet waarom.
Scarlet town....... echt Dylan wat kan hij toch schrijven, weer zeer mooi.
Early roman kings.... dacht direct aan Muddy Waters, zonder clip veel mooier.
Tin angel.....prachtig wat een machtig mooi verhaal, mooi hoe Dylan zijn stem gebruikt. Wat is hij toch goed verstaanbaar, hoe hij de nadruk legt op sommige woorden. Dylan blijft de beste verteller in de muziekwereld. KIPPENVEL.
Tempest...... 10 minuten te kort, verveelt nooit. Ik weet niet of Dylan dit zo bedoeld heeft, gewoon over een boot die zink, waarom???? maar ik heb het gevoel dat Dylan de wereld een spiegel wil voor houden ….niet zo door gaan, verander nu. Ga zaken op orde stellen nu het nog kan (dag des oordeels komt er aan) toch nog een gelovige Dylan, doet me goed.
Roll on John …. prachtig afscheid van en vriend.
Met één  woord een super lp, ik geef een 9,5. De andere halve punt bewaar ik voor de volgende lp van Dylan misschien dan een 10.
Wat voor een nummers zijn er weggegooid door Dylan bij de opnames!!!!!!!!!!!!

Zo ik roep dylan en ga nu naar huis ben nat genoeg, o ja mijn hond heet dylan.
Wat heb ik genoten hier in de natuur. Wat is de wereld toch mooi op zo’n moment. Geniet al 65 jaar en al 48 jaar van onze goede vriend Bob Dylan.

Vriendelijke groeten
Bonne 

Geen opmerkingen: