Dylan kort #921 - Tempest

Tempest: Okee, ga er even voor zitten. Tot nog toe hadden we al 'Early Roman kings', 'Duquesne whistle' & een fragment van 'Scarlet town' gehoord. Daar kan nu 'Pay in blood', 'Narrow way' & 'Scarlet town' (gehele nummer) aan toegevoegd worden. Zie hier. [19:00 uur: inmiddels zijn de nummers van YouTube verwijderd.]
Strip: Gisteren schreef ik hier dat Theo van den Boogaard nummers van Dylan in beeld zal (proberen) te vangen. Eerder was er natuurlijk het stripboek Bob Dylan revisited. Rond de uitgave van dit boek heeft Kim Duchateau ook Dylan getekend, zie / luister hier. [met dank aan Dirk voor de tip]
Radio: Twee dagen geleden zond KX Radio een uur lang Dylan uit. Presentator: Hugo Borst, gast: Iris Koppe. Ik heb aan Iris Koppe slechte herinneringen, zeker wanneer ik denk aan de uitzending van De Wereld draait door rond Dylans zeventigste verjaardag (zie hier). In de eerste tien minuten luisteren komt het allemaal weer terug. Bij Hugo Borst denk ik in eerste instantie aan een - ik doe dit uit het hoofd, dus hang me er niet aan op - een zeurstuk over Dylans laatste concert in Nederland in AD.
Na het draaien van 'Duquesne whistle' vergelijken Borst & Koppe twee versies van 'Ballad of a thin man' met elkaar, de versie van Highway 61 revisited (voorkeur Koppe) & Before the flood (voorkeur Borst). De opzet van vergelijken vind ik wel aardig. Zelf luisteren? Dat kan hier. Ik ben ergens halverwege & ga de rest ook nog beluisteren. [met dank aan Rutger voor de tip]
Engelstalig: Een aardige blik op de videoclip voor 'Duquesne whistle', hier. [met dank aan Peerke voor de tip]
Vrijdagavond: Op vrijdagavond kijkt 'mevrouw Tom' vaak naar The Voice of Holland, meestal lees ik dan een boek. Ieder zijn / haar ding. Zo ook gisteravond. Mijn lezen stopte toen ik de eerste tonen van 'Make you feel my love' hoorde & vooral toen de zangeres - Barbara - haar mond opende. Hoewel het niet mijn uitvoering is, wist de zangeres mij wel te raken. Luister hier.
Geef mij maar Dylans versie, maar als ik dan toch naar een coverversie van 'Make you feel my love' moet luisteren, geef me dan maar de versie van deze Barbara.
Oud bericht: Een bericht uit 2009 over Together through life, ik kan me niet herinneren eerder een link naar dit bericht geplaatst te hebben. Bij deze, zie hier.

Geen opmerkingen: