Dylan kort #905

'Rainy day women #12 & 35': Karaoke (met de mogelijkheid om het geluid van instrumenten en / of zang uit te zetten).
'Dylan figurant in Operatie Ratsjenko': Dat wordt binnenkort naar de stripwinkel gaan... Zie hier. [met dank aan Dirk voor de tip]
'Early Roman kings': In 'Dylan kort #904' vroeg ik naar eerste reacties op dit nummer. Hans heeft een reactie achtergelaten bij 'Dylan kort #904'. Daarnaast heb ik tot op heden twee reactie via de e-mail ontvangen:

Hoi Tom,

Net naar het nummer geluisterd en ik moet zeggen: lekker. Ik hou van dit soort blues en het doet me af en toe een beetje denken aan sommige nummers op
Blonde on Blonde. Er zit een heel fraai en subtiel stukje accordeon van David Hidalgo in.
Misschien dat je kunt zeggen dat het vrij eentonig is, maar dat is de typische bluesriff. Z'n stem is trouwens prima en de tekst is goed te volgen  -, maar ja, die las ik natuurlijk wel tegelijkertijd.

Simon

PS Ik heb de box
Woody At 100 gekocht. Man, wat mooi. Schitterend boek erbij.

~~~~~~~~~~

Hoi Tom,

Nog even over ERK.

De muziek is slechts het vehikel voor de words, de phrasing en de timing. Die maken het geniaal.
Nu ken je toevallig de muziek, maar van veel andere nummers heb je geen idee, waar het op gebaseerd is.
Ik denk dan aan Lou Reed over 'Someone got a hold of my heart', gebaseerd op 'Sweet Jane'.
'Gaat u een vergoeding vragen voor het gebruik van uw muziek?'
'I did not have to pay, where I got it from,' was het antwoord.
Het aantal melodieën is beperkt heb ik wel eens begrepen, dus vaak komt het terug.

Arie


Met dank aan Hans, Simon & Arie voor de reacties!

Geen opmerkingen: