'Duquesne whistle' de video

De videoclip van 'Duquesne whistle' kan bekeken worden op de site van The Guardian & Rolling Stone. [met dank aan Peerke & Bert voor de tip]
Is de videoclip te gewelddadig? Zie hier. Ik heb 'm nu twee keer bekeken & ik vind het wel meevallen. Wanneer ik het vergelijk met wat dagelijks op de buis voorbij komt (politieseries, films, etc.) dan schokt de video van 'Duquesne whistle' mij niet.
Daarmee wil ik niet zeggen dat ik het een goede videoclip vind. Ik ben meer onder de indruk van de muziek dan van de beelden, moet ik bekennen.
Het begin van de clip heeft iets tragikomisch waarna het - voor de mannelijke hoofdpersoon - uiteindelijk alleen nog maar tragisch is.
Aardig om Dylan zelf weer in beeld te zien zonder dat hij in de valkuil van playbacken is gevallen. Dylan kan veel, maar playbacken hoort daar niet bij.
De gekozen oplossing is, voor Dylan, dan ook een goede oplossing.
Aardig filmpje, maar zonder klinkt de muziek ook goed.

Geen opmerkingen: