There must be some way out of here

'wat Mick Jagger nu al bijna een klein mensenleven lang doet, dat volkomen laten samenvallen van muziek en emotionaliteit, dus van muziek en concrete, optimale uitvoering, dat wat, om nog een ander bekend voorbeeld te geven, Bob Dylan in zijn beste jaren deed, dat is voor mij als toondichter een grote uitdaging. Beethoven, voor mij beslist een van de allergrootsten, kon dat heel goed. Ik probeer dus datgene wat ik schrijf zoveel mogelijk emotionele lading mee te geven, vanachter de schermen eigenlijk of letterlijk vanachter het beeldscherm van mijn computer. Uiteindelijk gaat het me ook om de sound, om hoe iets overkomt. Als je iets van rock kunt leren is het dát wel, denk ik.'

Uit een gesprek met componist Huub Beurskens, opgenomen in de Gids nr. 3/4, 1999.
Eén van de werken van Beurkens heet 'There must be some way out of here'.
Elders in het interview citeert Beurskens enkele regels uit 'All along the watchtower'.

Geen opmerkingen: