Dylan kort #799

De papierwinkel: in de Volkskrant van vandaag een stuk over Bruce Springsteens nieuwe album. Daarin o.a.: 'Hij benadrukte in Parijs nog maar eens geen politieke ambities te hebben. Hij is gewoon liedjeszanger "Dat is het enige wat ik kan. Mijn intentie om te bewerkstellingen wat Bob Dylan ooit bij mij deed: kick open your mind."' (Gijsbert Kamer - 'De nieuwste van Springsteen gaat over de crisis - en is opbeurend') [Met dank aan Alja voor het sturen van de scan]
NRC Handelsblad van gisteren (boekenbijlage):
#1. 'Elvis gaf rockmuziek seks, Dylan gaf het genre een stel hersens - maar wat gaf Jim Morrison eigenlijk?' (Sjoerd de Jong - 'De mystieke antenne van de rock') Het antwoord op die vraag is simpel: 'The End'.
#2. 'Beatdichter Allen Ginsberg prees Becks teksten als de beste sinds die van Bob Dylan.' (Bernard Hulsman - 'De lethargie die popmuziek heet')
#3. Een Dylanloze recensie van Zonder tijd te verliezen van Daan Heerma van Voss.

Uitzending gemist: rond 24 minuten (met dank aan Alja), hier.

Vanmiddag een dame aan de deur met een collectebus, of ik iets wilde geven voor Amnesty International. 'Ik heb de cd al gekocht', schoot er zo uit.

Geen opmerkingen: