Dylan kort #683

Met dank aan Alja, Peerke en Paul (2x) voor de recente reacties. Vergeet niet de setlist van 8 april hieronder te bekijken.
protestzanger Dylan laat zich censureren op de website van Spits. [het bericht is ongeveer net zo stomzinnig als de kop, om nog maar te zwijgen over het gros van de achtergelaten reacties]
Bob Dylan in Beijing op Chinablog.nl - een recensie & nu weet ik wat Dylan die avond droeg & dat hij geen woord tot het publiek richtte (surprise, surprise...)
Een tijdje geleden plaatste ik hier het bericht dat de eerder weggegeven cd Bob Dylan in concert Brandeis university 1963 'gewoon' in de winkels zou komen te liggen, in Amerika vanaf 12 april en in Europa vanaf 11 april. Tot mijn stomme verbazing viel vandaag deze nieuwe uitgave van Bob Dylan in concert Brandeis university 1963 door mijn brievenbus, drie dagen te vroeg.
Deze nieuwe release zit in een jewel case, de voor en achterzijde van het hoesje zijn nagenoeg identiek aan de eerder uitgegeven 'gratis' cd (in cardboard sleeve). Bij deze nieuwe uitgave zit een cd boekje met liner notes van Michael Gray, net genoeg om in 10 minuten te lezen - als je langzaam leest.
Interessanter vind ik de foto's van Tom Halstead. Naast de reeds bekende foto op de voorzijde van Bob Dylan in concert Brandeis university 1963, bevat het boekje nog drie foto's van hem. Tot slot is er nog een foto van een ander concert, gemaakt door Don Hunstein.
Even terug naar de foto's van Tom Halstead, een van zijn foto's was al bekend van de hoes van cardboard sleeve van de 'gratis' versie van Bob Dylan in concert Brandeis university 1963. Ik ging er van uit dat deze foto gemaakt werd tijdens het concert in de Brandeis university (naïef, ik weet het...), maar nu ik de andere foto's van Halstead heb gezien, ben ik van overtuigd dat de foto's zijn gemaakt tijdens het Newport Folk Festival van 1963 (vergelijk de foto's in het boekje bij de nieuwe release maar met de vele reeds gepubliceerde foto's van het Newport Folk Festival in 1963)
De muziek op deze cd besprak ik eerder hier.

1 opmerking:

CultureEye zei

Interesant verhaal, ik ben toch aan het twijfelen om deze release te kopen.

Een live cd met opnames van Slow Train Coming of een uitgebreide versie van Real Live zou me meer aanspreken