Dylan kort #659

Another side of Bob Dylan staat ook bij Roel in de kast.
Twitter, een luistertip [alsof die nodig is :-)], hier.
Zoals je misschien weet, haal ik op zaterdag een door de boekwinkel weggelegd exemplaar van NRC Handelsblad van vrijdag, met name vanwege het cultureel supplement en de boekenbijlage. In de gisteren opgehaalde NRC lees ik: [...]eerder 'Hallelujah' van Leonard Cohen tot een veilige keuze voor Idols- en X-Factorkandidaten werd gedegradeerd. Ook Bob Dylans 'Make you feel my love' moest er aan geloven. Nadat de jonge Britse zangeres Adele er in 2008 een fraaie eigen interpretatie aan gaf, werd haar versie een blauwdruk voor de platte karaoke die er sindsdien met het lied wordt bedreven. (Jan Vollaard - Andermans stem; NRC Handelsblad 25/2/2011)
Nou is er sinds 2008 wel zo'n beetje minimaal een keer per maand de woordcombinatie 'Adele', 'Make you feel my love' en 'Idols' en / of 'X-factor' in de krant te vinden, maar gisteren, voor ik de bewuste krant kocht, zijn 'mevrouw Tom', de kinderen & ik naar een van de vele Media markten gereden om een nieuwe stofzuiger te kopen.
Het kopen van een stofzuiger is een noodzakelijk kwaad, nog enigszins aangenaam te maken door ook even te kijken op de muziekafdeling van de Media markt. In het schap met Dylan-cd's, vind ik alleen The Bootleg series volume 9, de heruitgave in jewelcase, zeven exemplaren, verder niks. Gelukkig heeft de media markt tegenwoordig ook een schap elpees & daaruit pluk ik Dylans debuut, de nieuwe persing in mono.
Met de elpee stevig onder mijn arm, zoek ik 'mevrouw Tom' weer op, een paar schappen verder. Ze heeft een cd in haar hand en vraagt: Hoe heet dat nummer ook al weer dat ik zo mooi vind? Ik werp een blik op de cd.... Adele.... & ik zeg Make you feel my love. Ik wil er nog aan toevoegen dat het origineel van Dylan is, dat dit origineel al veel beter is dan deze Adele, hoewel het origineel nou ook niet bepaald een hoogstandje is in het oeuvre van Dylan. Maar ik houd me in. 'Mevrouw Tom' vindt het mooi & dus is in dit huis, sinds gisteren, Make you feel my love in de uitvoering van Adele te vinden.
Die foto: afgelopen woensdag brak een stuk van een van mijn kiezen. Ik ben doodsbang voor de tandarts - een angst ontstaan doordat een tandarts zo'n twintig jaar geleden 'een foutje' maakte - & dus laat ik het maar even zo. Ik heb er geen last van, al vind ik mezelf wel twee, drie keer per dag voor de spiegel met een vinger in mijn mond, ongeveer zoals op de foto.

1 opmerking:

Unknown zei

Leuk die link naar mijn cd-kast. Ben wel benieuwd wat jullie van het stukje vinden. Met een redelijke Dylan-leek verder :-)