Dylan kort #593

Dylan dichter op 10 december in De Leest.
Yonder comes sin op Oh no, not another site of Bob Dylan.
All things must past, het album van George Harrison met daarop o.a. het door Dylan en Harrison geschreven nummer I'd have you anytime, is opnieuw op vinyl uitgegeven.
Idiot wind, een project van Amanda Bergman.
Een aantal dagen geleden (Dylan kort #589) schreef ik hier over de stempel van Dylan. Ik heb inmiddels een scan gemaakt (zie afbeelding links).
Gisteravond, liggend, geluisterd naar Blood on the tracks, de originele versie. Wat is dat toch een briljant album. Ik moet het inmiddels honderden keren gehoord hebben en steeds weer wordt ik overvallen door de schoonheid van nummers als Idiot wind, Simple twist of fate en You're gonna make me lonesome when you go.
Vraag mij niet mijn favoriete Dylan-album te noemen, ik zou niet kunnen kiezen. Wel weet ik dat Blood on the tracks altijd hoog zal eindigen in mijn lijst.
Iemand al - nu de decembermaand is gekomen - Christmas in the heart gedraaid? Ik nog niet, al moet ik bekennen dat ik ergens wel verlang naar het weer horen van deze kerstplaat. Ik ben geen liefhebber van het kerstfeest, maar de mogelijkheid om Christmas in the heart te draaien, maakt een boel goed.
Van een jaar geleden herinner ik me dat Christmas in the heart geen geweldig Dylanalbum is, maar wel een briljante kerstplaat. Met die gedachte schuif ik het schijfje binnenkort in de speler, ik zie wel hoe het nu valt.
Enfin, ik neuzel maar een beetje voort bij gebrek aan scherpe gedachten.

1 opmerking:

Cas zei

Ik heb me altijd afgevraagd wie mondharmonica speelt op George Harrison's uitvoering van "If not for you". Harrison zelf is het niet (luister maar eens naar zijn harmonicastijl op "Apple scruffs" ). Is het dan toch...?