Dylan kort #565

Bob Dylan de uitvinder op de blog van Harry Prenger.
the potential man en the potential man door Alja Spaan.
Zappen is slecht voor de lijn & het begint met Dylan.
Bob Dylan: Tangled up in tunes, een concertrecensie.
Recensie The Brazil series. Ik heb hier al eerder geschreven dat ik Drawn blank series erg mooi vind, maar The Brazil series een stuk minder. Mijn schoonvader - kunstenaar en kunstkenner in hart en nieren - was hier afgelopen zaterdag. Hij heeft achtereenvolgens de catalogi van Drawn Blank series en The Brazil series bekeken. Zijn oordeel in een notendop: Drawn Blank series is aardig, The Brazil series schitterend. Wat je daar mee moet? Helemaal niks.
Wat ik zelf ga doen is de catalogus van The Brazil series nog eens doorbladeren, kijken of ik de schoonheid kan vinden die mijn schoonvader zit in de afgebeelde schilderijen.

aantekening #3956
Er gebeuren gekke dingen. Lezend in de digitale oude afleveringen van Rolling stone, kom ik het stuk over circulerende opnames van Dylan tegen in issue 47, geschreven door Greil Marcus & realiseer ik me in de eerste plaats dat enkele stukken in Hitweek of Aloha hier op gebaseerd zijn & in de tweede plaats dat dit stuk helemaal niet is opgenomen in het recent verschenen boek van Marcus. Later op de avond lees ik in het boek van Marcus een stukje dat hij in de zomer van 1986 gepubliceerd zou hebben over Silvio, terwijl Dylan dit nummer pas in de zomer van 1987 heeft opgenomen (& pas in 1988 live ging spelen).

Bovenstaande is een fragment uit enkele aantekeningen van twee dagen geleden. Ik irriteer me terwijl ik in het nieuwe boek van Greil Marcus lees, maar eigenlijk wil ik het boek eerst uitlezen voor ik er hier uitvoerig over schrijf. Echter, bovenstaande aantekening wilde ik niet langer op zitten, zie het maar als een voorproefje.
Rechts de eerste bladzijde van het stuk van Greil Marcus uit issue 47 van Rolling stone.

Geen opmerkingen: