Dylan kort #406

Vanochtend ontving ik onderstaande e-mail van Yvon:

Hallo Tom ,

Even iets anders dan Dylan's muziek .
Ik was op het net aan het kijken naar leuke huisjes in Malibu en al gauw kwam ik op deze pagina terecht, http://lalife.com/address/29400_Bluewater_Rd_Malibu_CA_90265 maar dat is toch Dylan's huis , ja hoor nog even goed kijken het is zijn huis toch echt , maar staat het nu te koop of zie ik het verkeerd .
Ik heb wel verder op het net gekeken en kwam wel een site tegen met waarde schattingen van alle huizen in dat gebied en niet echt dat het te koop staat .
Het huis staat wel op naam van Robert Dylan zo ver heb ik wel kunnen snuffelen en dat het uit twee percelen bestaat .
Nu begin ik toch echt nieuwsgierig te worden en ga er nog even goed voor zitten en graaf dieper in het leven van onze Bob (erg He ! maar kan het niet helpen vrouwelijke nieuwsgierigheid denk ik , haha) echt veel verder kom ik niet hoor , zijn ranche in Minnesota en een aantal huizen rond Los Angeles dat wist ik maar dat hij onder tussen ook 5 appartementen in New York heeft en een giga woonboot aan de oostkust is weer nieuw voor me en misschien heeft hij nog wel meer huizen .
Het is erg maar het knaagt wel een beetje aan me , hij gaat dat huis toch niet verkopen .
Ik kan uit de site niet echt wijzer worden of het nu om een verkoop advertentie gaat of om een gewone waarde schattig misschien dat jij iets meer weet .

Groetjes Yvon

Ik kan Yvon niet verder helpen, misschien één van de lezers?

In een reactie op Dylan kort #405 vraagt Ate wat in Isis 149 staat over het niet door gaan van Dylan's concerten in China. Teruglezend in Isis moet ik mijn beweringen in Dylan kort #405 als wat te voorbarig bestempelen. Ook ik Isis wordt het (nog) niet krijgen van toestemming van de Chinese overheid als één van de mogelijke oorzaken genoemd.
Drie korte berichten in Isis geven de volgende, mogelijke oorzaken voor het niet doorgaan van de concerten in China:

1. De Taiwanese promoter Broker Brothers Herald kan geen geschikte locaties vinden voor de concerten in China (bekend rond februari 2010, toen werd eigenlijk al duidelijk dat de concerten in China niet door zouden gaan, of in ieder geval uitgesteld zouden moeten worden);
2. Een bron dicht bij Broker Brothers Herald heeft aangegeven dat de concerten in China uitgesteld zullen worden [tot mei 2010] i.v.m. het niet kunnen vinden van geschikte locaties en problemen met het verkrijgen van toestemming van de Chinese autoriteiten.
3. Een andere bron weet te melden dat het probleem tweeledig is: ten eerste het verkrijgen van toestemming van de Chinese autoriteiten en ten tweede blijken de 'middlemen' tussen de Chinese autoriteiten en de promoter enorm hebberig.
Een paar dagen nadat Isis dit te horen kreeg, publiceerde de Chinese muziekjournalist Sun Meng-Jin op zijn blog een bericht over de hebzucht van de 'middlemen': The show fee according tot Bob Dylan's manager is US$ 250,000 per show, but a Taiwanese company asked a Mainland Chinese promoter for US$ 400,000 per show, this is robbery... even if you sell out the Shangai Grand Stage with a capacity of 8,000 seats, you'll still lose money, since the show fee does not include the airline tickets, accommodation, venue rental, etc.
Volgens Isis' bron in het Verre Oosten overdrijft Sun Meng-Jin met bovenstaande.

Tot zover de informatie in Isis 149. Bovengenoemde problemen met het verkrijgen van toestemming van de Chinese autoriteiten kan zowel slaan op ongewillige Chinese autoriteiten, maar ook op de hebberige 'middlemen'. Ik blijf het echter discutabel vinden dat in februari al bekend was dat de data in China afgelast of uitgesteld moesten worden, dat eind maart / begin april nog steeds niet duidelijk is of de concerten in China doorgaan en dat op 4 april pas bekend wordt dat de Chinese autoriteiten geen toestemming geven - en nou komt het - omdat Björk 2 jaar geleden "Tibet" tijdens een concert heeft geroepen.
Waarom nemen de Chinese autoriteiten nu pas een beslissing over wel of geen toestemming verlenen wanneer dit n.a.v. een incident van 2 jaar geleden is?

4 opmerkingen:

Gollem zei

Ik heb het aan zoon Jesse gevraagd of dat huis van z'n vader te koop staat. Even afwachten of hij antwoord geeft. Hij is een "vriend" van me in Facebook maar wel errug terughoudend voor wat betreft zijn vader (en terecht!).

Peerke zei

Als je goed kijkt ligt Bobs huis aan Birdview Ave. Het huis dat te koop staat ligt op het aangegeven adres. Vraagprijs: $1,741,500. Voor dat geld kun je een achterbuur worden van Bob Dylan. Voor de geïnteresseerden: maandelijkse afbetalingen worden aanvaard: $ 6,400.

Gollem zei

29400 Bluewater rd is eigendom van Robert A. Dylan maar hij heeft meer eigendommen in Malibu Colony ook aan Birdview Ave.
Het grote huis met de Watchtower staat inderdaad, zoals Peerke zegt, aan Birdview Ave en staat niet te koop. (slaakt zucht van verlichting).

yvon zei

Blij te horen dat het niet verkocht wordt .
Ben er nog nooit geweest maar wel op google earth bekeken en ik vind het een te gek leuk huis .