Dark eyes

Ik ben geen liefhebber van covers van Dylan's muziek, daar heb ik nooit een geheim van gemaakt en daar zal ik ook nooit een geheim van maken. Niemand zingt Dylan zoals Dylan is een van de weinige reclameslogans waar ik waarde aan hecht.
Harry Prenger stuurde mij een e-mail (dank!) met daarin een link naar stereogum.com waarop een versie van Dylan's Dark eyes door Dirty Projectors te horen is.
Ik ben geen liefhebber van covers van Dylan's muziek, maar voor Dirty Projectors maak ik graag een uitzondering. Als ik de foto mag geloven, hoor ik een gitaar en vier stemmen. Muzikaal blijft de cover dicht bij het origineel van Dylan, maar door de vele stemmen krijgt deze cover een extra dimensie.
Dark eyes door Dirty Projectors is niet zozeer beter, of 'gelijk' aan het origineel als je het mij vraagt, maar het klinkt wel aangenaam en kan prima bestaan naast het origineel van Dylan.
Een uitzondering in Dylancoverland.

Geen opmerkingen: