Dont look back - aanvulling op Dylan kort #328

Als aanvulling Dylan kort #328 en de uitzending van vanavond van Dont look back, uit de VPRO gids van deze week, een interview met D.A. Pennebaker:

Dit [de film Kings of pastry] lijkt me een lastige film om te verkopen.
Pennebaker: Je moet al van een film houden voor je hem ziet. Films moeten geboren worden, niet omdat ik iemand vertel dat het zo'n goeie film is, maar doordat mensen die hem hebben gezien erover vertellen aan anderen. Je weet nooit van tevoren hoe een film het gaat doen. Het heeft me destijds een jaar gekost voordat mijn Dylan-film in New York te zien was. Ik wist dat er een publiek was, want ik had hem in kleine zaaltjes in Wisconsin en Boston vertoond en iedereen vond hem geweldig. Maar de distributeurs wilden er niet aan.

Geen opmerkingen: