No direction home en Together through life

Eerder vandaag, in Dylan kort #274, schreef ik al over mijn avond alleen en de moeilijke keuzes die zo'n avond voor mij met zich meebrengt. De keuze is uiteindelijk gevallen op No direction home.
Na een minuut of negentien verslik ik me in mijn koffie. Heb ik dat goed gezien? Terugspoelen. Een serie foto's en één van die foto's...
Nou heb ik No direction home al een aantal malen gezien, maar dit is me nog nooit opgevallen.
Dit is geen toeval.
Dat het mij niet is opgevallen, okee. Maar dit zijn dingen die op internetforums e.d. opduiken. Ik heb er nog nergens over gelezen. Is het dan nog niemand opgevallen? Is er dan niemand geweest die No direction home na de release van Together through life heeft bekeken?
Dit kan geen toeval zijn. Kijk zelf maar, na ongeveer negentien minuten.
Goed opletten, het gaat snel...



2 opmerkingen:

Peerke zei

Toch wel hoor, Tom. Hier bijvoorbeeld: http://netherlands.real.com/music/genre/60s_Oldies/articles/392566/-related-articles-page-4/

What’s drawing the most attention is the cover photo, which was taken by legendary photographer Bruce Davidson. The shot was also used in the 2005 Dylan documentary No Direction Home and, as Baltimore Magazine points out, it was on the cover of Larry Brown’s
book Big Bad Love. Dylan is apparently a big fan of Brown and has claimed to have “read every word the man’s ever written.” Check out more of Davidson’s photos here. The Dylan album cover is drawn from the Brooklyn Gang series."

Zoals in dit artikeltje ook wordt aangegeven zijn het de fans op het Expecting Rain Forum die dit het eerst hebben ontdekt.

tom zei

Hoi Peerke,

Dank voor je correctie. Zo zie je maar weer hoe mijn geheugen me soms grandioos in de steek laat.
Er zitten ook voordelen aan een falend geheugen: de verrassing :-))

Gisteravond het eerste deel van No direction home bekeken. Het blijft een mooie docu.
Veel van wat er te zien is, was al weer weg gezakt, zeker de moeite van het herkijken waard.
Vandaag of morgen deel 2 herkijken.

groet,

Tom