Dylan kort #279

Anneke Ruys over Christmas in the heart.
John Irving hoort Shelter from the storm in de auto. Ik geef u toeval :-))

Ik ben al een paar dagen, niet alle dagen even fanatiek, maar toch, aan het schrijven aan een stuk over het album Shot of love. Daarvoor beluister ik het album (uiteraard) keer op keer intensief en steeds weer herontdek ik de schoonheid van 'ondergeschoven kindjes' als Property of Jesus en Lenny Bruce. Naast het album zelf, luister ik natuurlijk ook naar b-kantjes van singles, outtakes en live-versies. Van die laatste, live-versies, zijn er eigenlijk maar twee: Heart of mine op Biograph en Dead man, dead man op de cd-single van Everything is broken. Beide opnames zijn van het concert in New Orleans van 10 november 1981. Beide behoren, naar mijn smaak, tot de beste officieel uitgebrachte live-opnames van Dylan.
Platenmaatschappij Sony heeft het complete concert van 10 november 1981, gemixt (door Daniel Lanois) en al, in de kluis liggen.
Als er nou één concert is waarvan ik graag een officiële release zou zien, dan is het dit concert. Het zou zo als deel van The Bootleg series uitgegeven kunnen worden.
Bij voorkeur zo snel mogelijk.

setlist 10 november 1981:

01. Gotta serve somebody
02. I believe in you
03. Like a rolling stone
04. I want you
05. Man gave names to all the animals
06. Maggie's farm
07. Girl from the north country
08. Ballad of a thin man
09. Heart of mine
10. Simple twist of fate
11. All along the watchtower
12. I'll be your baby tonight
13. Forever young
14. Gamblin' man
15. The times they are a-changin'
16. A hard rain's a-gonna fall
17. Watered-down love
18. Shot of love
19. Masters of war
20. Just like a woman
21. Thief on the cross
22. Dead man, dead man
23. When you gonna wake up
24. In the garden
(encore)
25. Blowin' in the wind
26. It's alright, ma (I'm only bleeding)
27. It ain't me, babe
28. Knockin' on heaven's door

2 opmerkingen:

yapyap zei

Door je stukje ook voor het eerst sinds tijden Shot Of Love weer eens opgezet. Leuk om je weer eens te laten verrassen door nummers die je lang niet hebt gehoord.
Overigens staat de live versie van Dead Man, Dead Man ook op de cd 'Live 1961-2000: Thirty Nine Years Of Great Performances' (Japans maar met en beetje zoeken ook in Nederland te krijgen).

tom zei

Hoi yapyap,

Dank voor je reactie, het is inderdaad leuk om weer eens wat te luisteren door het bij toeval tegen te komen. Zo kom ik ook vaak weer bij 'vergeten' platen terug.
Die Japanse cd is fantastisch en inderdaad hier wel te krijgen. Vlak na de release een exemplaar laten importeren. Japanse releases zijn niet alleen een genot voor het oor, maar ook voor het oog.
Hoe beviel het herbeluisteren van Shot of love?

Tom