Dylan kort #274


De overstap van satanische muziek naar Dylan op het forum credible.nl.
Bill Mensema, schrijver van Fietsen met Bob Dylan is zondag te gast in het programma Oeverloos op Kink FM.

Vanavond ben ik alleen thuis, de ideale gelegenheid om een van de vele dvd's weer eens te bekijken. Probleem is dat ik moeite heb met kiezen. De eerste gedachte was No direction home, een geweldige film die ik in tijden niet meer bekeken heb. Ook een film waarnaar ik verlang om nog eens te zien.
Maar staande voor de kast met dvd's slaat de twijfel toe. Renaldo and Clara wil ik eigenlijk ook nog wel eens bekijken, of Hard rain, Masked and anonymous, Eat the document.
Alleen van Dont look back weet ik nu al zeker dat die het niet gaat worden. Die film kan ik inmiddels dromen, ik moet 'm meer dan tien keer bekeken hebben sinds ik 'm voor het eerst op video kocht.
Maar bij de nieuwste, luxe uitgave zit die extra dvd, 65 revisited, die heb ik ook al een tijd niet meer gezien. Of The other side of the mirror met die fantastische opname van North country blues, of Hard to handle, of...

Dikke kans dat ik vanavond niet kiezen kan, dat ik uiteindelijk achter de computer terecht kom, om te beginnen aan een nieuw stuk over Dylan.
Ik kom tijd te kort.
Maar dit terzijde.

Gistermiddag een aantal nummers van Christmas in the heart gedraaid voor H. die hier op bezoek was. H. bezit zelf The Essential Bob Dylan en Biograph. Vroeger heeft ze Shot of love, At Budokan en Desire op lp gehad, maar deze drie platen heb ik een paar jaar gelden van haar gekregen, ze stonden op zolder te verstoffen sinds ze haar pick-up had weggedaan.
H. is op 28 oktober 2005 meegeweest naar het Dylanconcert in Rotterdam. Ze vond het geweldig.
Als H. hier is, wil ze altijd Dylan horen, bij voorkeur iets wat ze nog niet kent, een verzoek waar ik graag gehoor aan geef. Gisteren was dat dus een aantal nummers van Christmas in the heart.
Dat was schrikken.
Alleen tijdens Must be Santa zag ik haar even opveren.
Het kan niet altijd koek en ei zijn. Misschien had ik haar Hard to handle moeten laten zien.

Geen opmerkingen: