Dylan kort #222


Acne kleedt de man als Bob Dylan, jawel.
De tijdloze album top 20 van Bibliothecaris in blog.
Cultuurbarbaar over de tentoonstelling in het museum Volkenkunde in Leiden.
De website van dit museum kun je hier vinden.
Op Music message het dromen over Bob Dylan zijn (zie #6).


Hiernaast foto's van het wassenbeeld van Bob Dylan in Madame Tussaud in Washington DC en New York.

Hoe lang ik ook naar deze foto's staar, ik kan Bob Dylan er niet in zien, maar dat zal wel aan mij liggen, al moet ik zeggen dat ik de linker foto een stuk beter vind dan de rechter foto.
T.S. Eliot, professor Ricks & Bob Dylan:
Veel edities van nagelaten werk zijn een vorm van hogere grafschennis, maar voor één keer ben ik blij dat de literatuurwetenschap, arm in arm met de weduwe, de wens van een dichter [T.S. Eliot] heeft genegeerd. Ook al heb ik, worm, mij nog niet door alle vruchten van professor Ricks' editoriale arbeid heen gewerkt, ik ben van kop tot staart Entdeckerfreude! Zo lees ik in 'Entretien dans un parc' deze regels, die glanzen als grint in de regen:
I wonder if it is too late or soon
For the resolution that our lives demand.
With a sudden vision of incompetence
I seize her hand
In silence and we walk on as before.
'Dated Feb. 1911.' Zou de incompetente minnaar Vivien soms hebben 'gezien', in de fatale verte van 1915, het jaar warin [sic] hij haar in Oxford tegen het lijf liep? Vergelijk (aldus Ricks) 'Le Byron de non jours' van Browning, confer voorts The Waste Land MS, p. 113, Two Gentleman of Verona, I iii 84-7, 'Portrait of a Lady' III 36-7, 'Gerontion' 39-42... Zie ook, zou ik zeggen:
My love, she speaks like silence,
without ideals of violence- [sic]
van Robert Zimmerman.
Benno Barnard - Een hiernamaals, blz. 171

Geen opmerkingen: